Sportmarketing en –media

In september starten we met de derde editie van TeamNL@work | sportmarketing en -media. Sportsponsoring, (social) media, jouw eigen positionering én (inter)nationale cases vormen de rode draad van dit programma. Meld je nu aan!

Wij vinden het belangrijk dat topsporters zich naast hun sportieve carrière ook op andere domeinen ontwikkelen. Dit programma biedt actieve en recent gestopte topsporters de kans relevante kennis en werkervaring op te doen en geïntroduceerd te worden in een uniek netwerk. Dat het programma en de eindopdracht binnen de TeamNL context worden uitgevoerd vinden wij ontzettend belangrijk en past goed bij onze filosofie en de sporter zelf.

Els van Kernebeek

TeamNL
TeamNL@work was een mooi vervolg op mijn actieve carrière, waarbij de bedrijfsbezoeken en mijn rol op de Olympische Winterspelen het meeste indruk op me hebben gemaakt. Ik heb er zelfs een job bij de Rabobank aan overgehouden!

Manon Nummerdor-Flier

Vanuit mijn eigen sportcarrière heb ik natuurlijk al veel te maken met sponsoring en marketing en via dit programma heb ik de top ervan leren kennen, wat een absolute meerwaarde is gebleken.

Jetze Plat

TeamNL@work heeft mij een unieke inkijk gegeven in de wereld van sportmarketing. Mijn interesse hiervoor is door dit programma versterkt en wellicht kan ik na mijn actieve sportcarrière daar gebruik van maken, mede ook door het netwerk wat je opbouwt

Ronald Mulder

Wanneer

September tot en met december 2019

Tijdsinvestering

1 tot 1,5 dag per week

Uitvalsbasis

SX Eindhoven

Netwerk

Ministerie VWS, TeamNL

Deelnemers

Max. 15 deelnemers *

* Maximaal 15 deelnemers, bestaande uit topsporters met een A-, HP- of Selectiestatus en statussporters die niet langer dan 2 jaar geleden een van deze statussen hebben gehad.
\

Programma

Met steun van het ministerie van VWS is dit 10 weken-programma ontwikkeld. Je maakt kennis met de essentials van sportmarketing en -media en legt bedrijfsbezoeken af aan partners van TeamNL en het ministerie van VWS.

1

Kick off

Je krijgt inzicht in de wereld van sportmarketing en –sponsoring vanuit meerdere perspectieven. Je leert hoe je dit kunt omzetten naar een creatieve campagne. Je leert kennismaken met je groep en komt meer te weten over de TeamNL propositie en de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van sportmarketing.

2

Positioneren

In deze positioneringssessie kom je tot een merkbelofte die je kan gebruiken voor je eigen profilering.

3

Sportsponsoring

Je wordt meengenomen in de wereld van sportsponsoring anno 2019: waar zoeken bedrijven naar en wat zijn interessante sponsorcases rondom topsporters?

4

Activeren partnerships en eventactivatie

Je leert hoe een activatie tot stand komt en hoe deze vervolgens wordt uitgevoerd?

5

Digitale aspecten van sportmarketing

Je leert de digitale aspecten van sportmarketing en leert welke digitale mogelijkheden en tools er zijn anno 2019?

6

Social Media

Social media helpt je in je profilering. Maar ga je voor bereik en groei in volgers, of heb je een meer commerciële focus en zoek je naar partnerships?

7

Partnerships, Sales & Presentatieskills

Individuele performance, daar draait het om. Je wordt meegenomen in de basisprincipes van een goede presentatie c.q. pitch en je krijgt wat salestechnieken mee.

8

Slotbijeenkomst

Je gaat op bezoek bij het Ministerie van VWS en ontvangt daar ook je certificaat van dit praktijkprogramma.