Een vernieuwd live groepsprogramma binnen TeamNL@work: Personal branding. Kennis hebben over en het vinden van een passende positionering die bijdraagt aan toekomstige (extra-)sportieve activiteiten. Jullie weten deze door te vertalen in je eigen social media gebruik en hebben inzicht in hoe je jezelf maatschappelijk nog beter kunnen profileren.

Els van Kernebeek

Wanneer
Nader te bepalen

Tijdsinvestering
8 uur per week

Waar
Onder andere SX centrum voor sport, marketing & media Eindhoven

Deelnemers
Maximaal 15 deelnemers *
Programma
Sessie 1
Hoe verklaar je dat sommige mensen en merken succesvoller zijn dan anderen? En wat hebben mensen en merken met elkaar gemeen? Aan de hand van praktijkvoorbeelden en theorie wordt de kracht van een sterke positionering uitgelegd.
Sessie 2
Hoe vind jij jouw persoonlijke en authentieke positionering? In deze werksessie leggen we samen met de deelnemers de eerste steen van jouw persoonlijke brandhouse. Dit brandhouse fungeert als een kompas dat jou de komende jaren richting geeft.
Sessie 3
We brengen een bezoek aan een partner in sport en duiken ook hier dieper in op de personal branding. Hoe zien bedrijven de personal branding en positionering van sporters? Hoe kan je ervoor zorgen dat je opvalt voor bedrijven?
Sessie 4
Tijdens de ochtendsessie gaan we dieper in op de maatschappelijke inzet van sporters en laten zien hoe je topsportcompetenties en jouw maatschappelijke rol als topsporter kunt aangrijpen en daarmee ook bijdraagt aan je eigen branding.
In de middagsessie duiken we in het ‘social life’ van de sporters. We bekijken de persoonlijke kanalen van de deelnemers en bespreken hoe je de positionering uitvoert aan de hand van een eigen social media strategie. Maar voordat we daarmee beginnen, krijgen deelnemers een spoedcursus social media met de laatste trends, cijfers, tips & tricks zodat sporters kunnen schitteren van Instagram tot Twitter.
Sessie 5
De slotdag vindt plaats bij het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. We starten met een aantal toffe workshops, waarbij de deelnemers kennismaken met het ministerie en de rol van het ministerie in de (top)sport. We sluiten af met een certificaatuitreiking.
Wat levert dit praktijkprogramma jou op?
- Je weet waarom een positionering belangrijk is en hoe deze tot stand komt.
- Je hebt voor jezelf een heldere positionering geformuleerd, met kernwaarden en een belofte.
- Je bent in staat deze positionering door te vertalen in jouw eigen communicatie.
- Je weet hoe je deze positionering in kunt zetten richting commerciële en maatschappelijke kansen.