Personal branding

Een nieuw online programma binnen TeamNL@work: Personal branding. Kennis hebben over en het vinden van een passende positionering die bijdraagt aan toekomstige (extra-)sportieve activiteiten. Jullie weten deze door te vertalen in je eigen social media gebruik en hebben inzicht in hoe je jezelf maatschappelijk nog beter kunnen profileren.

Wij vinden het belangrijk dat topsporters zich naast hun sportieve carrière ook op andere domeinen ontwikkelen. Dit programma biedt actieve en recent gestopte topsporters de kans relevante kennis en werkervaring op te doen en geïntroduceerd te worden in een uniek netwerk. Dat het programma en de eindopdracht binnen de TeamNL context worden uitgevoerd vinden wij ontzettend belangrijk en past goed bij onze filosofie en de sporter zelf.

Els van Kernebeek

TeamNL Operationeel Manager

Wanneer

Oktober t/m december 2020

Tijdsinvestering

4 uur per week

Waar

Online

Deelnemers

Maximaal 15 deelnemers *

* Maximaal 15 deelnemers, bestaande uit topsporters met een A-, HP- of Selectiestatus en statussporters die niet langer dan 2 jaar geleden een van deze statussen hebben gehad.

Programma

1

Sessie 1: 22 oktober

Hoe verklaar je dat sommige mensen en merken succesvoller zijn dan anderen? En wat hebben mensen en merken met elkaar gemeen? Aan de hand van praktijkvoorbeelden en theorie wordt de kracht van een sterke positionering uitgelegd.

2

Sessie 2: 5 november

Hoe vind jij jouw persoonlijke en authentieke positionering? In deze werksessie leggen we samen met de deelnemers de eerste steen van hun persoonlijke brandhouse. Dit brandhouse fungeert als een kompas dat hen de komende jaren richting geeft.

3

Sessie 3: 12 november

Social life: we duiken in de persoonlijke kanalen van de deelnemers en bespreken hoe je de positionering uitvoert aan de hand van een eigen social media strategie. Maar voordat we daarmee beginnen, krijgen deelnemers een spoedcursus social media met de laatste trends, cijfers, tips & tricks zodat ze kunnen schitteren van Instagram tot Twitter.

4

Sessie 4: 25 november

Maatschappelijke inzet. We laten zien hoe je topsportcompetenties en jouw rol als topsporter kunt aangrijpen t.b.v. maatschappelijke inzet en daarmee ook bijdraagt aan je eigen branding.

5

Sessie 5: 2 december

Wrap up; herhalen belangrijkste tips & tricks en ruimte om in te gaan op persoonlijke vragen.